Billedtæppe efter original tegning af Shuvinai Ashoona.

Ifm. Alianait Arts Festival i Iqaluit, Nunavut (Canada) den 29. juni-2. juli, udveksler Nuuk Kunstmuseum et kunstværk med Nunatta Sunakkutaangit Museum i Iqaluit.

På festivaldagene vises et billedtæppe skabt efter en original tegning af Shuvinai Ashoona (f. 1961), med titlen “Standing Rocks” på Nuuk Kunstmuseum. Shuvinai Ashoona er tredje-generations kunstner under det grafiske værksted Cape Dorset som ligger i Kinngait, Nunavut. Hendes værker skifter mellem naturalisme, det fantastiske og det monstrøse. Hendes værker har ofte en følelse af noget uhyggeligt eller foruroligende over sig.

Fra Nuuk Nuuk Kunstmuseum er Ivínguak’ Stork Høeghs kunstflag ”Zebratiga” fra 2020 udlånt til Nunatta Sunakkutaangit Museum. Derudover har museet givet tre prints af Stork Høegh til museet i Iqaluit.

Kunstflaget “Zebratiga” fra 2020 af Ivínguak’ Stork Høegh.