ASSINGA er et samarbejde mellem udstillingsstedet rum46, Nuuk Kunstmuseum og Århus Feminist Collective. Sammen ønsker vi at skabe en fælles udstillings-, diskussions- og publikationsplatform digitalt og fysisk i rum46 i Århus.

Det grønlandske ord assinga har flere betydninger: dens gengivelse, dens billede eller dens lige. Navnet afspejler, at rum46 vil fungere som et satellitudstillingssted for Nuuk Kunstmuseum.

Sammen med Århus Feminist Collective (ÅFCo) ønsker vi at fremme kontaktfladen mellem grønlandsk kunst og et dansk publikum, udvide faglige netværk og sætte fokus på relateret forskning med publikationer, læsninger, arrangementer og workshops, der genererer ny kunstnerisk og teoretisk viden i et ofte forbigået felt: kunst fra og om Grønland.

Følg med på rum46’s Instagram: instagram.com/rum46studsgade/

Og på rum46’s Facebookside: facebook.com/rum46artspace