Den grønlandske kunstnersammenslutning KIMIK udstiller over sommeren på Nuuk Kunstmuseum. Ferniseringen er den 3. juni kl. 16. Udstillingen hænger til 27. juli.

I år indgår der kunstværker fra kunstnerne Buuti Pedersen, Naja Rosing-Asvid, Ivalo Abelsen, Rama King Nash, Ivan Burkal, Kristine Spore Kreutzmann, Lisbeth Karline Poulsen, Pierre Auzias, Paninnguaq Lind Jensen, Miki Jacobsen, Elvar Örn, Lisa Kreutzmann, Arnannguaq Høegh, Julie Edel Hardenberg og Ivínguak´Stork Høegh.

Kun en gang årligt kan man få et bredere indblik i grønlandsk kunst og det er når den grønlandske kunstnersammenslutning KIMIK afholder deres årlige udstilling.

Medierne spænder fra tegning, til maleri, tryk og keramik og forventes at have et omfang på op imod 100 værker. Alle værker på udstillingen vil være nye værker.

Om KIMIK

KIMIK blev dannet tilbage i 1995 og har siden haft en årlig udstilling oftest i Kulturhuset Katuaq. Sammenslutningen har lidt over 20 kunstnere som medlemmer, der alle har en eller flere kunstneriske uddannelser. KIMIK har et fælles værksted i Kolonihavnen. Man kan læse mere om sammenslutningen og finde kontaktoplysningerne på medlemmerne på www.kimikart.com.